آنالیز وب‌سایت

تحلیل - 102

تحلیل یا آنالیز وب سایت

تحلیل سایت به منظور دریافت نقاط قوت و ضعف یک وب سایت، انجام می شود. در این آنالیز، تمامی نکاتی که در بهبود و بهینه سازی سایت موثر است و همچنین مواردی که باعث کاهش رتبه سایت می‌گردد، تعیین، تحلیل و آنالیز می‌گردد.

تحلیل و آنالیز تخصصی وب سایت‌

یکی از مهم‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین فعالیت‌های هر وب سایت موفقی است.

 

قطعاً برای فروش محصول ، معرفی برند و کسب رتبه برتر در تجارت، باید رقبای حاضر در بازار، به خوبی شناسایی شوند. تمامی وب سایت‌های تجاری برای حضور پرقدرت در تجارت آنلاین، احتیاج به ورود به رقابتی سخت با سایر فعالان عرصه تجارت آنلاین در حوزه تخصصی خود، خواهند داشت. این رقابت برای به دست‌آوردن رتبه و رنکینگ بالاتر و همچنین قرارگیری در صفحه اول جستجوی گوگل، خواهد بود.

تحلیل - 101

شاید کمتر شرکتی پیدا شود که به فکر رقبای خود و میزان رشد و سوددهی آنها در دنیای اینترنت و همچنین نحوه‌ی فعالیت آنها در این نوع تجارت نباشد. اما قبل از تحلیل رقبا، باید هر مجموعه‌ای وب سایت تجاری خود را  تحلیل و آنالیز نماید تا بتواند در جهت رفع ایرادات و نقایص احتمالی و همچنین بهبود عملکردهای جاری، اقدامات لازم را انجام دهد.

این کار در نهایت از یک طرف به رضایت مشتریان فعلی و بالقوه و از طرف دیگر باعث افزایش سرعت تحقق اهداف تجاری‌ و در نتیجه افزایش فروش خواهد گردید.

بهینه سازی‌سایت با استفاده از تکنیک‌های برنامه‌نویسی، تولید محتوای مناسب، تاثیر عوامل خارجی و استفاده از علم سئو صورت می‌گیرد. تجزیه و تحلیل سئوی سایت موجب اصلاح مشکلات و برطرف‌سازی ایرادات موجود خواهد شد که همین امر به ارتقا بازدید از سایت و افزایش نرخ تعامل بازدیدکنندگان، کمک به سزایی خواهد نمود.

 

آیا آنالیز و تحلیل سایت، همان بازاریابی اینترنتی است؟

خیر، قدم اول در بازاریابی اینترنتی، تحلیل و آنالیز سایت است. هر مجموعه‌ای قبل از شروع بازاریابی اینترنتی باید سایت خود را آنالیز و نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کرده و با توجه به نوع کسب وکار، شناسایی بازار هدف و در نتیجه انتخاب مخاطبین خود، اقدام به بازاریابی اینترنتی نماید.

 

قدم اول در آنالیز سایت چیست؟

قدم اول در تحلیل سایت تعیین هدف سایت و شناسایی بازار هدف است و بسته به این دو مورد، سایت تحلیل و آنالیز می‌گردد.

 

آیا تحلیل سایت نیازمند زمان زیادی است؟

بررسی و تحلیل سایت، آنقدر مهم و حیاتی است که بیشتر از آنکه به زمان انجام این پروسه، توجه شود باید به نوع، کیفیت، مدل تخصصی فرآیند و همچنین کارایی تجزیه تحلیل، توجه و دقت شود.

زمان انجام فرآیند تجریه و تحلیل وب‌سایت‌ها با توجه به نوع کسب و کارها متفاوت بوده و به صورت تقریبی بین ۵  الی  ۱۵  روز کاری متغیر خواهد بود.

 

آنالیز وب‌سایت چه مواردی را در اختیار مدیران،  قرار می دهد؟

بررسی داده‌های مربوط به تحلیل و آنالیز وب سایت، به مدیران درک بهتری از کاربران سایت خواهد داد، کاربران بخش مهم و حیاتی برای پیاده‌سازی استراتژی‌های اجرایی در هر وب سایتی هستند. بدیهی است که پیاده‌سازی هر استراتژی و برنامه‌ای در نهایت باید به رفع نیاز سریعتر کاربران و در نتیجه تعامل بیشتر و حس بهتر آن‌ها از حضور در سایت گردد.

  • بازدیدکننده‌‌ها وب  سایت چگونه و از چه طریقی وارد سایت شما شده‌اند.
  • بهترین زمان درج نوشته در سایت چه زمانی از روز یا هفته است. (بر اساس بازدیدکننده)
  • چه دسته‌ای از نوشته‌ها مخاطب بیشتری را به خود جذب می‌کنند.
  • بازدیدکنندگان بیشتر از چه کلمات‌کلیدی جهت ورود به سایت شما استفاده کرده‌اند.

 

اقداماتی که برای آنالیز وب سایت شما انجام می‌گیرد:

  • تجزیه و تحلیل کسب و کار آنلاین اختصاصی شما
  • بررسی زمینه کاری و شناسایی بازار هدف
  • بررسی کلمات کلیدی موثر و تاثیرگذار
  • بررسی گرافیک‌ مناسب وب‌سایت تجاری شما
  • پیشنهاد بهترین انتخاب رنگ‌ها با توجه به کسب و کار شما برای وب‌سایت
  • بررسی اصول سئو و ارائه پیشنهادات فنی جهت بهبود وب سایت
  • بررسی محتوای نوشته شده در سایت و ارائه پیشنهادات جدید
  • بررسی رتبه سایت در موتورهای جستجو و ارائه پیشنهادات کاربردی

 

با آنالیز وب سایت، چه اطلاعاتی از رقبای آنلاین کسب و کارتان کسب خواهید کرد:

  • تاریخچه فعالیت و حضور رقبا، در بازار آنلاین
  • مدت زمان و کیفیت حضور رقبا فضای آنلاین ؟
  • رقبا، چه سهمی از بازار آنلاین را در اختیار دارند؟
  • نقاط ضعف و قدرت وب سایت رقبا در چیست؟
  • وب‌ سایت‌های رقبا، چه فرصت‌ها و تهدیدات بالقوه‌ای برای شما ایجاد می‌کنند ؟
  • رقبا چه مدت زمانی را برای تبلیغات سایت خود صرف کرده‌اند؟

 

تحلیل و آنالیز وب‌سایت، شیوه تدوین استراتژی آنلاین‌تان را تعریف می‌کند.

error: Content is protected !!